Miért bízzak meg külsős céget az iratkezelési szabályzat elkészítésével?
Az iratkezelési szabályzatnak naprakésznek kell lennie, a törvényi változásokat követnie kell, ezért érdemes szakemberekkel elkészíttetni azt.
Napjainkban is sok a papír alapú dokumentum, irat. Ezek kezelésének, tárolásának, selejtezésének is áttekinthetőnek kell lennie. A cégek működésüknek megfelelően kell a törvényi szabályozásokat betartaniuk, iratkezelési szabályzatukat elkészíteniük, ami nemcsak munkaerő-igényes, hanem folyamatos ellenőrzési feladatot is jelent számukra.
Ma már egyre szélesebb körben jelenik meg az elektronikus iratkezelés. Szintén törvényi feltételeknek kell megfelelnie ennek a módszernek is, és ez alapján nem mindig helyettesítheti a papír alapú iratkezelést.
A helykihasználás szempontjából igen előnyös ez a megoldás, de az iratkezelési protokoll még nem mindenütt működik zökkenőmentesen.
A nem megfelelő iratkezelés kaotikus helyzetet idézhet elő, sőt előfordulhat, hogy az információk nem jutnak időben rendeltetési helyükre, vagy akár torzulhatnak, elveszhetnek.