Miért támogatnak a neves óragyártók különböző sportágakat és sportolókat?
Ma már lassan nem lehet olyan sporteseményt, vagy sportolót látni, amelyet ne támogatna egy neves óramárka. A nagy gyártók már jó ideje rájöttek arra, hogy a nagy tömegeket megmozgató és óriási figyelemmel kísért tornák segítségével jelentősen tudják növelni hírnevüket. Ennek oka elsősorban az, hogy minden sportágnak vannak kiemelkedő alakjai, akiket szerte a világon ismernek és szeretnek, így az általuk viselt ruháknak, valamint kiegészítőknek különleges szerepet és rajongást tulajdonítanak az emberek.
Nem meglepő, hogy ebben a témában a Rolex abszolút élen jár, hiszen talán minden márkánál több sportágban van jelen szponzorként. Olyan hírességek viselik a csuklójukon az órájukat, mint Roger Federer, vagy Mark Webber, de a Forma 1 is elképzelhetetlen lenne a legendás logó nélkül.
A tenisz egyébként is népszerű sportág a karóragyártók körében. A Tag Heuer például nagykövetének választotta az ötszörös Grand Slam győztes Maria Sharapovát, a Junghans óra készítői Németország legnagyobb férfi tenisz versenyét, a BMW Open-t szponzorálják, a Rado kereken 1 millió fontot adott Sir Andy Murray-nek 2013-ban, hogy viselje az órájukat, és Andre Agassi is egy Longines óra boldog tulajdonosa.
Milyen területen robbantak még be az óramárkák?
Természetesen más sportágakban is megjelennek a márkák, azonban rendkívül körültekintően kell választaniuk. Az elsődleges szempont, hogy nagykövet csak és kizárólag szakmájában hiteles, valamint gyakorlatilag feddhetetlen renoméval rendelkező sztár, vagy híresség lehet. Ezen kívül arra is odafigyelnek, hogy egy nagyon jól meghatározott értékrendhez kapcsolódjanak a személyek, valamint a sport. Maradva a Longines példájánál nem véletlen tehát, hogy lovas területen is megvetették a lábukat, hiszen ez a műfaj a kifinomult elegancia abszolút megtestesítője. Így lett nagykövet Bryan Balsiger, vagy Jane Richard is.